Tesi-suli

Újpesti Bene Ferenc Általános Iskola

„Mozdulj a klímáért” 2019.évi projekt

Szeptember 23-27. között vállaltuk, hogy megrendezzük a „Mozdulj a klímáért” 2019. évi projekthetünket. Második évben kerül megrendezésre iskolánkban ez a mozgalom. Ökoiskola vagyunk, tehát kötelező feladatunknak érezzük, hogy tanulóinkban is kialakítsuk az igényt, tenni akarást környezetünk megóvása iránt.
A felhívásban meghatározott közös feladat, tehát az iskola minden diákjának és tanárának:
Közösségi faölelés: Egy általunk választott fával kellett élőképet alkotnunk. Az iskolaudvarán jelöltünk ki egy fát, és közös képet készítettünk vele.
• További teendőink: a fa főbb adatainak összegyűjtése osztályonként:
Ezüst juhar, fekete juharfák, kb 35-40 éves fák, magasságuk: 20 méter.

A faölelés gyógyít!

Akció a környezetért:

Udvarrendezés: ami 19-én már elkezdődött, az udvari eszközök festésével. Az udvaron lévő pihenőpadok léceinek festése történt. Az udvar aszfalt részének ugrálós játékokkal való felfestése teszi színesebbé, játékokra használhatóbbá az udvarunkat.

Fűszerkert készítése: ennek a munkálatait most kezdtük el, fából magaságyásokat készíttet az iskola, földdel teli elhelyezésre kerülnek az udvaron. Tavasszal, fűszernövényekkel osztályonként ültetik be tanulóink.

Egyéni és kiscsoportos szabadon választható feladatok:
Fakedvencek – Van egy kedvenc fátok? 6.a osztály festette le kedvenc fáját:

A fa érték! – Tudjátok, hogy a fák milyen értékesek? Megkötik a levegőben található
szennyezőanyagokat, a szén‐dioxidból oxigént állítanak elő, egyetlen fa a nyári hőségben két légkondi munkáját helyettesítve hűti környezetét.

Zöldség – Gyümölcs – Művészet – Ennek a feladatnak a keretében olyan zöldségből vagy gyümölcsből készült alkotásokat, szobrokat készítettek a tanulók, amelyek helyi alapanyagokból készültek és ehetőek. Ügyeltek rá, hogy ne pazaroljanak, próbálták úgy elkészíteni a szobrokat, hogy a felhasznált anyagok minél kevesebb része vesszen kárba. 6.b osztály munkája:

Számoltak tanulóink a kampányidőszak alatt minden környezettudatos utazást (irányonként) gyalog, biciklivel, gördeszkával vagy tömegközlekedési eszközzel, lakóhelyük és az iskola között.

A feladatok végrehajtása közben a tanulók az osztályközösségben végzett tevékenységük folyamán figyeltek egymásra, segítették egymást, ötleteltek, jókedvűen töltötték el az időt. Mindeközben környezetükkel, jövőjükkel foglalkoztak. Környezettudatos tanulókká válnak, érzékenyebbek, odafigyelőbbek szűkebb és tágabb környezetükre.
Szabó Istvánné
tanár

A kommentárok nem engedélyezettek.